Gezegenler Şarkısı-Gezegen Şarkıları Sözleri

Gezegenler şarkısı,gezegenler şarkısı miniyo,Jüpiter Şarkısı Gezegenler Şarkısı,Güneş Şarkısı,Plüton Şarkısı,Dünya Şarkısı,Mars Şarkısı,Venüs Şarkısı,Uranüs Şarkısı,Satürn Şarkısı,Ay Şarkısı,Gezegenler Şarkısı Sözleri,gezegenler şarkısı youtube,


Gezegenler Şarkısı-Miniyo



Venüs Şarkısı-Gezegen Şarkıları


Dünya Şarkısı-Gezegen Şarkıları


Mars Şarkısı - Gezegen Şarkıları


Satürn Şarkısı - Gezegen Şarkıları


Jüpiter Şarkısı - Gezegen Şarkıları



Uranüs Şarkısı - Gezegen Şarkıları


Plüton  Şarkısı - Gezegen Şarkıları



Ay  Şarkısı - Gezegen Şarkıları



Güneş  Şarkısı - Gezegen Şarkıları



Gezegenler Şarkı Sözü

Adımı sorsan Merkür derim
Güneşe en yakın benim
Ben sıcak bir gezegenim
Yavaş yavaş dönerim
 
Adımı sorsan Venüs derim
Bulutlarım var benim
Dünyaya çok benzerim 
Ama tersine tersine dönerim
 
Adımı sorsan Dünya derim
Kayalarım var benim
Mavi gezegen derler bana
Canlıların tek eviyim
 
Adımı sorsan Mars derim
Çok soğuk bir gezegenim
Kızıl gezegen derler bana
Fırtınalarım var benim
 
Adımı sorsan Jüpiter derim
En büyük gezegenim
Hem yağışlı fırtınalı
Hem de hızlı dönerim
 
Adımı sorsan Satürn derim
Halkalarım var benim
Buzdan kayadan çekirdeğim
Sert rüzgarlar estiririm
 
Adımı sorsan Uranüs derim
Yuvarlanan top gibiyim
Yana yatmış gezegenim
Kocaman bir buz deviyim
 
Adımı sorsan Neptün derim
Bilin bakalım nerdeyim
Sonuncusuyum gezegenlerin
Güneşe en uzak benim

Adımızı sorsan gezegen deriz
Döne döne döne döne döneriz


****

Venüs Şarkısı - Gezegenler Şarkısı

Adımı sorsan Venüs derim
Bulutlarım var benim

Venüs, çok sıcak
Venüs, en sıcak
Venüs, çok parlak
Venüs, en parlak

Güneş’ten gelen ışınları
Kendime içime hapsederim
Güneş Sistemi’nde ikinci gezegenim
Adımı sorsan Venüs derim
 
Dünya’nın çok benzeriyim
Hem komşusu hem kardeşiyim
Ama ben hep tersine dönerim
Batı’dan doğar, Doğu’dan batar Güneş’im

En parlak yıldızlardan
Diğer tüm gezegenlerden
Çok daha ışıklı çok parlarım
Akşam Yıldızı Sabah Yıldızıyım
 
Al teleskopu eline izle beni
Görürsün Ay gibi evrelerimi
467 derece sıcaklığım
Asit yağmurları yağdırırım

Adımı sorsan Venüs derim
Bulutlarım var benim


*****


Dünya Şarkısı-Gezegenler Şarkısı

Ben mavi gezegenim
Koskocaman bir geoitim
Batıdan doğuya dönerim
Adımı sorsan dünya derim 
 
4,5 milyar yıl yaşındayım
nehirlerim, dağlarım koca koca kayalarım
atmosferimde yaşar birçok tür
7,5 milyar insan üzerimde yürür

Ay benim ben güneşin çevresinde
Veririm selamı marsa ince ince
Yüzeyimdeki gazlara gelince 
Nitrojen, oksijen, helyum, hidrojen

Kutuplarım basık ekvatorum şişkin
Mevsimlerim var çünkü eksenim eğik 
Tek uydum ay iki yanımda Merkür
Onun yanına dikkat et "ben çok çok sıcağım"

Kendi eksenimde dönerim bu 24 saat
Yüzey sıcaklık ortalamam 14 santigrad
Everest çok yüksek Mariana ise derin
Delme ozon tabakamı tut beni serin


****

Mars Şarkısı-Gezegen Şarkıları

Ben Mars güneş sistemindeki dördüncü gezegen
Ben Mars bana derler kızıl gezegen

Dünyanın komşusuyum 
Karbondioksit doluyum
Fırtınalarım var benim
Uzundur mevsimlerim 

Ben Mars güneş sistemindeki dördüncü gezegen
Ben Mars bana derler kızıl gezegen

Uydularım Phobos ve Deimos 
En yüksek dağım ise Olympus 
Hava çok soğuk ceketini giy de gel
Fırtınalara dikkat et yavaşça gel

Ben Mars güneş sistemindeki dördüncü gezegen
Ben Mars bana derler kızıl gezegen

*****

Satürn Şarkısı-Gezegen Şarkıları

Adımı sorsan Satürn derim
Halkalarım var benim
Adımı sorsan Satürn derim
Halkalarım var benim

Halkalar etrafımda döner
Benim birlikte dans eder
Hadi hepsine birer isim ver
A B C D E F G

Gösterişli halkalarıma bak teleskoptan
Oluşur bu halkalar tozdan buzdan
Katı yüzeyim yok ayakta duramazsın
Cassini izledi beni uydum Titan’dan 

Adımı sorsan Satürn derim
Halkalarım var benim
Buzdan kayadan çekirdeğim 
Sert rüzgarlar estiririm

Adımı sorsan Satürn derim
Halkalarım var benim
Adımı sorsan Satürn derim
Halkalarım var benim

Kocamanım ben büyük bir gaz deviyim
765 tane Dünya ederim
Şaşırma aslında ben çok hafifim
Su üstünde olsam batmaz yüzerdim

Adımı sorsan Satürn, Satürn, Satürn derim 
İkinci en büyük gezegen benim
Senden 1.5 milyar kilometre uzaktayım
Güneş Sistemi’nde 6. Sıradayım

Adımı sorsan Satürn derim
Halkalarım var benim
Buzdan kayadan çekirdeğim 
Sert rüzgarlar estiririm

*****

Jüpiter Şarkısı - Gezegen Şarkıları

Gaz devlerinden biriyim
Güneş sistemindeki en büyük gezegenim
En güçlü manyetik alana
Büyük manyetosfere sahibim

Adımı sorsan Jüpiter derim
En büyük gezegenim
Uydularım var türlü türlü
İşte en büyük dördü
İo, Europa, Ganymede, Callisto
Etrafımda dönüyor

Hızlı dönerken yerimde
Fırtına var her yerimde
İşte büyük kırmızı leke
Jüpiter Jüpiter

Yakınımdan geçen cisimleri
Kendime kendime çekerim
En kısa güne sahip olan benim
Hızlı hızlı, hızlı dönerim
Adımı sorsan Jüpiter derim
En büyük gezegenim
Toz bulutundan halkalarım var
Göktaşlarının tozu onlar
Mars’la aramızda bak neler var
Asteroit Kuşağı onlar

Hızlı dönerken yerimde
Fırtına var her yerimde
İşte büyük kırmızı leke
Jüpiter Jüpiter

*****

Uranüs Şarkısı- Gezegen Şarkıları

Merhaba ben güneş sistemindeki yedinci gezegen Uranüs
Gaz deviyim Venüs gibi tersine tersine tersine dönerim
Rüzgarlarım var çok hızlı
En soğuk gezegenim yok tartışması
Eksenim eğik 98 derece
Yan yan dönerim farklıyım kendimce

Adımı sorsan Uranüs derim 
Yuvarlanan top gibiyim
Yana yatmış gezegenim 
Kocaman bir buz deviyim

Modern zamanlarda keşfedilen ilk gezegenim ben Uranüs
Kutuplarım 42 yıl boyunca yaşar önce gece sonra gündüz
Halkalarim var türlü türlü 
En parlakları Epsilon
Sanırsınız pürüzsüz yüzeyim
Aslında çok yoğun bulutlarım var  

Adımı sorsan Uranüs derim 
Yuvarlanan top gibiyim
Yana yatmış gezegenim 
Kocaman bir buz deviyim

*****

Plüton Şarkısı-Gezegen Şarkıları

Hey ben cüce gezegen Plüton'um
Buzlardan kayalardan oluşurum
Güneş’in etrafındaki turum
248 yılı bulur

Biri gezegen der biri değil der
Buradayım işte ne fark eder
Tartışmalar sürer gider
Devam edin dans ederken ben

Hadi söyle adımı: Plüton! 
Keşfetti beni Clyde Tombaugh
Hadi söyle adımı: Plüton! 
Yaklaşma bana çok soğuğum

Hey ben cüce gezegen Plütonum
Peki sen kimsin söyle dostum
İster gezegen ya da insan ol
Burası Evren söz onundur

Biri gezegen der biri değil der
Buradayım işte ne fark eder
Tartışmalar sürer gider
Devam edin dans ederken ben

Hadi söyle adımı: Plüton! 
Keşfetti beni Clyde Tombaugh
Hadi söyle adımı: Plüton! 
Yaklaşma bana çok soğuğum

******

Ay Şarkısı Sözleri

Adımı sorsan Ay derim
Kraterlerim var benim
Tozdan kayadan oluşurum
Dünya'nın uyduyusum

Bazen yeni ay ya da hilal 
Bazen yarım ay ya da dolunay
Bir büyürüm bir küçülürüm, sen
Hep aynı yüzümü görürsün

Gökyüzüne bakarım geceleri
Şarkı söylerim yıldızlara
Ama kalbim hep aydan yana
Gökyüzünde ay olmak, istiyorum

Hem Dünya'nın hem Güneş'in
Etrafında, dönerim
Güneş ışığını yansıtırım
Gece seni aydınlatırım

Ay dağları, ay denizleri 
Regolitler ve kraterler
İnsanlar beni keşfettiler, ama
Var bende daha neler neler

Gökyüzüne bakarım geceleri
Şarkı söylerim yıldızlara
Ama kalbim hep aydan yana
Gökyüzünde ay olmak, istiyorum


*******

Güneş Şarkısı Sözleri

Gökyüzünde ışıldar
Bizi aydınlatır
Yaşam kaynağımızdır
İçimizi ısıtır
Güneş demek hayat demek
Güneş demek hayat demek

Ben Güneş
Kocaman bir yıldızım
Isı, ışık, enerji yayarım
Aman dikkat et ben
Çok çok sıcağım

Gazlardan oluşurum 
En çok Hidrojen - Helyum
Aman dikkat et, bana
Çıplak gözle bakma

Merkür, Venüs, Dünya, Mars,
Jüpiter, Satürn, Uranüs, Neptün
İşte bu gezegenler
Etrafımda dönerler

Eğer ben olmasaydım
Çok çok soğuk olurdu
Gökyüzü hep karanlık
Ay görünmez olurdu

Eğer ben olmasaydım
Dünya ısınamazdı
Yağmurlar hiç yağmazdı
Mevsimler hiç olmazdı

Eğer ben olmasaydım
Fotosentez olmazdı
Bitkiler yaşayamaz
Oksijen alamazdın






Yorumlar