NOKTALAMA İŞARETLERİ TEKERLEMELERİ-Ödev-Etkinlik

Noktalama işaretleri ile ilgili tekerleme e ödev,noktalama işaretleri ile tekerlemeler,
noktalama İşaretleri ile ilgili tekerleme ,noktalama İşaretleri,türkçe noktalama işaretleri ile İlgili tekerlemeler,t
ırnak işareti tekerleme,İki nokta ile ilgili tekerlemeler bu sitede!


1.Sınıf,2.Sınıf,3.Sınıf,4.Sınıf Noktalama İşaretleri




3.sınıf türkçe dersinde noktalama işaretleri konusunu işledik ve tekerlemeler öğrendik.Bunları sınıfta sergiledik.Ardından alıştırmalar yaptık. 





NOKTALAMA İŞARETLERİ İLE İLGİLİ TEKERLEME VE ŞİİRLER


NOKTA ŞİİRİ
Benim adım nokta,
Her zaman yerim var
Cümle sonunda.
Sırada ve kısaltmalarda,
Sakın beni unutma.


VİRGÜL ŞİİRİ
Adımı sorarlarsa bana,
Virgül derim.
Sıralanan kelimeler arasında yerim.
Mesela dersen,
Bugün elma, armut, erik yedim.
Görürsün ben nerdeyim.


ÜNLEM ŞİİRİ
Bana derler ünlem.
Ne zaman üzülsen,
Şaşırsan veya sevinsen,
Beni bulursun cümle sonunda.
Uzun bir çizgiyim, altında noktasıyla
Sakın bunu unutma!




SORU İŞARETİ ŞİİRİ
Aslında bilirsin beni.
Tüm işaretlerin en güzeli.
Biri sorarsa sana,
Bu şekeri kim yedi?
Tanımaz mısın,
Cümle sonunda beni?


TIRNAK İŞARETİ ŞİİRİ
Birinin konuştuğu sözü
Cümle içinde aktarırken
Sıra gelir bana.
Başında ve sonunda
Kullanırsın doya doya.


KESME İŞARETİ ŞİİRİ
Özel isimler dostum benim,
Bir ek yanaşmak isterse,
Ben araya girerim.




İKİ NOKTA ŞİİRİ
Benim adım iki nokta,
Yapacaksan açıklama,
Vereceğin örnek varsa
Gelirim koşa koşa.


UZUN ÇİZGİ ŞİİRİ
Biri birşey mi dedi,
Beni cümlesinin başına getirdi.
Ben uzun bir çizgiyim,
Başkasının söylediklerini
Sana derim.


KISA ÇİZGİ ŞİİRİ
Diyelim ki bir cümle yazdın,
Satırın sonuna vardın,
Sığmadıysa kelimen,
Telaşlanma hemen.
Kısa bir çizgi çekip,
Devam et cümlene kaldığın yerden.































noktalama işaretleri tekerlemeleri, noktalama işaretleri şiiri, 2.sınıf noktalama işaretleri, 1.sınıf noktalama işaretleri, 3.sınıf noktalama işaretleri, noktalama işaretleri kısaca, noktalama işaretleri isimleri,





Yorumlar