Dünya Çocuk Günü ile İlgili Şiirler-Belirli Gün ve Haftalar

DÜNYA ÇOCUK GÜNÜ İLE İLGİLİ ŞİİRLER-Dünya Çocuk Günü Şiirleri
Dünya Çocuk Hakları Şiirleri,Rengimiz farklı olsun, ayrı olsun dilimiz şiiri,
Sen küçüksün çocuğum gelecek senin şiiri,Ben çocuğum Haklarım var şiiri,






Dünya Çocuk Günü * Boyamalar *https://goo.gl/VjrKxk

Dünya Çocuk Günü * Şarkılar * https://goo.gl/ESPxX8

Dünya Çocuk Günü *Şiirler * https://goo.gl/kdt5rZ

Dünya Çocuk Günü * Özlü Sözler * https://goo.gl/iidXHW

Çocuk Hakları Bildirgesi * https://goo.gl/K7Xp9W


Dünya Çocukları

Yaşamak gerekiyorsa eğer

Bir çocuk oyunu kadar renkli olsun.
Dünyayı kardeşlik dallarında
Uçan kuşlar doldursun.

Sen dargınlık ağacı barış ve yemiş ver.

Birleşsin bütün dünya çocukları,
Kalp kırılmadıkça sürüp gider oyun.
Yorulunca bir dost sesiyle uyuyun,
Sabah, kalbinize örtsün şafakları…

Tanrım yorgunluktan koru bu ayakları,

Bu küçük ayaklar böyle hep beraber
Oraya, o kardeş bayramına gider,
Kucaklaşır bütün dünya çocukları.

Ceyhun Atuf KANSU



Dünya Çocuk Günü


Çizdi hayallerini,

Buğulu camlara.
Dünyayı hayallerine gizledi çocuk.
Boyadı balonlarını renk renk
Doldurdu içine sevgilerini,
Bulutlara yolladı çocuk…


Islandı yağmur altında,

Çamurlara bata çıka,
Düşmeden yürümeyi öğrendi çocuk.
Kâh güldü kâh ağladı,
Yaşamayı öğrendi çocuk.


DÜNYA ÇOCUK BAHÇESİDİR


Sen sevgisin çocuğum

Okşa ellerinle beni
Sen barışsın çocuğum
Açmışsın yüreğini

Sen özgürlüksün çocuğum

Bilmezsin korkuyu
Sen güzelliksin çocuğum
Asude uyu

Sen küçüksün çocuğum

Gelecek senin
Sen dirliksin çocuğum
Gülüyor gözlerin

Sen aydınlıksın çocuğum

Bilinmeyeni sezen
Sen umutsun çocuğum
Umutla büyüyen

Dünya bahçen çocuğum

Büyüyünceye dek
Yaşın iki çocuğum
Yıllar çabuk geçecek

Sen hayatsın çocuğum

Tüm gözlerin diri
Sen büyüksün çocuğum
Öpeyim ellerini

Mehmet Cemil UĞURLU




BEN DE BİR ÇOCUĞUM

Ben de bir çocuğum, diğerleri gibi,

Şefkatle öpülmek, sevilmek isterim.
Ellerimde tutsun büyüklerim,
Annesinin yanında bir çocuk görsem,
Kederle dolar, yaşlı gözlerim.
Ben de bir çocuğum diğerleri gibi,
Neşeyle dolup gülmek isterim.
Bir sevgi denizinde,
Açılmak sonsuza doğru.
Ninnilerle, türkülerle büyümek,
Bayramların bayram olduğunu bilmek,
Her çocuk gibi benim de hakkım.
Sıcak bir yuvadır düşlerim,
Ne olur, beni de görün,
Beni de sevin büyüklerim.

Arife HANCI



 

Çocuk Marşı

Kapı önünde Ayşe,

Hanım hanımcık iş gördü,
Sonunda kendine göre
Bir yuva kurdu.

İlk ben oldum misafiri,

Güle güle otur’a gittim.
Bir yüksük fincanda getirdiği
Hayal kahveyi içtim.

Kibrit kutusu şeklinde

Oturmuştuk bahçeye karşı.
Ortada hokkadan bir masa,
Üstünde örtü yerine yaldızlı çikolata kağıtları.

Gözüm gazoz kapaklarına gitti,

Sorup öğrendim; Kapkacakmış.
Toplamış sokaktan ucu yanmış kibritleri:
Bu kış odun yakacakmış.

Yangın yeri bir arsadan bulduğu

Cam kırıkları; Para.
Ev çevirmek kolay, diyordu,
İş tutumlu olmakta.
Ayşe’yi o anda görmeliydiniz!

Eski kadınların kanıyla evcimen

Sisli geleceklere hazırlık
Çıkmış çocuk varlığından
Zamanların ötesine tertemiz.

Ayşem gibi, dünyada,

Ayşeler dolu.
Hepsi “evcik” oynar
Öteden beri.

Ayşeler büyür,

Günün birinde
Oyunevleri
Sahici olur.

Ama hepsinin mi?

Hepsinin değil.

Ayşelerin kimisi

Yuvadan evden yoksun
Sert rüzgarlar önünde
Güz yaprakları gibi
Boşluklara savrulur.

Behçet NECATİGİL



Minik Yürekler

Işıl ışıl güleç yüzlü

Benim minik yüreklerim
Yalan bilmez doğru sözlü
Benim minik yüreklerim

Hepsi farklı kır çiçeği

Eşittir bende sevgisi
Baldan tatlı her sözleri
Benim minik yüreklerim

Rüzgar gibi koşuşurlar

Oyunlara karışırlar
Bilgi alır hep çoşarlar
Benim minik yüreklerim

Karıncaya özenirler

Çalışmayı çok severler
Afacanlık çok ederler
Benim minik yüreklerim

Karı, kışı yaz yağmuru

Kuzu kuzu sıra duru
Sorarlar her çeşit soru
Benim minik yüreklerim

Hepsi birer beyaz kağıt

Alır güzel güzel ögüt
Vatan için kendin eğit
Benim minik yüreklerim

Muallim Ayhan Bingöl




Bir Dünya Bırakın


Oynaya oynaya gelin çocuklar


El ele, el ele verin çocuklar.


Bir vatan bırakın biz çocuklara


Islanmış olmasın göz yaşlarıyla.


Bir bahçe bırakın biz çocuklara


Göklerde yer açın uçurtmalara.


Oynaya oynaya gelin çocuklar


El ele, el ele verin çocuklar.


Bir barış bırakın biz çocuklara


Ulaşsın şarkımız güneşe ve aya.


Oynaya oynaya gelin çocuklar


El ele, el ele verin çocuklar.


Bir dünya bırakın biz çocuklara


Yazalım üstüne sevgili dünya


Oynaya oynaya gelin çocuklar


El ele, el ele verin çocuklar.


Adnan ÇAKMAKÇIOĞLU



Biz Yarının Büyükleri


Bir güneşiz yarınlara,

Sevgi yazdık alınlara,
Açılmışız ufuklara,
Amacımız hep ileri,
Esmer, sarı, beyaz, zenci,
Biz yarının büyükleri.

Bin hayat var çalışmakta,

Bin sevinç var başarmakta,
Bir çiçeğiz şu toplumda,
Amacımız hep ileri,
Esmer, sarı, beyaz, zenci,
Biz yarının büyükleri.

Kalpte sevgi, çıktık yola,

Barışçıyız hep kol kola,
Tüm çocuklar mutlu ola,
Amacımız hep ileri,
Esmer, sarı, beyaz, zenci,
Biz yarının büyükleri.

Kenan AKANSU



DÜNYA ÇOCUK BAYRAMI
Kiminin saçı siyah,
Kiminin saçı sarı...
Ankara'da buluştu,
Dünyanın çocukları.
Her Yirmi Üç Nisan'da
Tekrarlanır bu olay.
Buluşma nedenini,
Açıklamak çok kolay.
Bu kocaman dünyada
Ülke sayısı çoktur.
Oysa ki hiç birinin
Çocuk Bayramı yoktur.
Dünyanın çocukları
Yurdumuza koşuyor,
Her Yirmi Üç Nisan'da
Cıvıldaşıp coşuyor.
Türkiye konuklarla,
Kalpler sevgiyle dolsun.
Dünya Çocuk Bayramı
Herkese mutlu olsun!
Altan ÖZYÜREK

BEN ÇOCUĞUM
Saklambaç oyununda,
Hayallerimi saklıyorum.
İp atlarken bütün dünya,
Ayaklarımın altında.
Oyunlarla büyümeliyim,
Sınavlarla değil.
Düşlerimde net sayılarımı
Hesaplamak yerine,
Bulutları gemi yapıp,
Dolaşmalıyım dünyayı.
Gözlerim kanlı savaşlar değil,
Sevgi kırmızısına boyanmış
Bir dünyaya bakmalı.
Özgürlüğün yeşili ormanlarda,
Sevgimiz toprağa, doğaya akmalı.
İnsanlara çocukça, saf duygularla
Günaydın derken gülen yüreğim
Mutluluktan yorgun vedalaşmalı
İyi geceler derken
Uykuya dalan gözlerim.
Emine ÇELİK


YEŞİL ÇAĞ
Sizin yaşınızda olmak ne iyi çocuklar
Ne iyi
Asıp düşünceyi bulutlara
Hür kelebekler gibi
Sizin elleriniz ne ince çocuklar
Ne ince
Solmasın sevinciniz
Deli bir rüzgar değince
Sizin gözleriniz ışıl ışıl çocuklar
Işıl ışıl
Duymayın körpe yüreklerinizde
Endişesini kışın
Yalnız sizin sevginiz gerçek çocuklar
Yalnız sizin
Sizde mavisi, sizde rüzgarı
Gök ve denizin.


İlhan GEÇER
 


Yorumlar