Babalar Günü * Şiirler


BABA
Baba !
Her yılbaşında
Sana söyleyecek bir tek
Sözüm var !
‘ Seni ne kadar çok seversem’
O kadar
Çok olsun ömrümden geçen yıllar…’

Baba !
Babam, ağabeyim, kardeşim, arkadaşım
Ne zulüm, ne ölüm, ne korku
Başımı eğmez !
Yalnız senin elini öpmek için
Eğilir başım
Babam, ağabeyim, kardeşim
Arkadaşım ….

Nazım HİKMET

*

Baba
Sendin
Doğduğum gün
Bana ezan okuyan

Boyun kocaman
Kolların güçlü
Bir hamlede kaldırıyorsun
Üçümüzü

Her sabah gidersin
Ekmeğimiz için
Her akşam
Yorgun
Ama yüzün güleç
Dönüşün bir düğün

Biraz büyüsem
Şöyle diyeceğim
Yoo baba
Bu sabah bende sıra
Sen otur evde
Annemle
Dinlen

Ben
Koşacağım sokakları
Rızkımız için

Akşam
Elimde kocaman
Bir somun
Sevineceksin
Kimbilir nasıl
Yoo
Teşekkür etme
Dedim ya
Sıra bende

Cahit ZARİFOĞLU

*

Baba Bana Bisiklet Al

Sınıfımı geçtim bugün
Baba bana bisiklet al
Sevincimden uçtum bugün
Baba bana bisiklet al

Söz vermiştin geçen sene
Buna şahit Fatma nine
Mızıkçılık etme yine
Baba bana bisiklet al

Ali Dilki


*

Baba Sevgisi
Baba hayattır, sudur güneşte,
Baba buluttur,havadır yüzeyde.
Baba candır,kandır içlerde,
Seni çok seven tatlı çocuğun içinde.
Bir baktım sağa, bir baktım sola,
Göremeyince seni.
Ağladım yavaşça,
Kim bilir seni sevdiğimi.
Hayatların yücesi,
Tek ben bilirim;
Seni sevdiğimi.

*

Baba Tut Ellerimden

Baba gitme ne olur
Tut küçük ellerimden
Sensiz ne yapar oğlun
Baba tut ellerimden.

Bana kol kanat oldun
Düştüm, kaldıran oldun
Zor günde Hızır oldun
Baba tut ellerimden.

Sensin en güzel örnek
Benim için teksin tek
Kalbimden gelen istek
Baba tut ellerimden.

Üzerimde hakkın çok
Ödemeye imkân yok
Gözü gibi gönlü tok
Baba tut ellerimden.


*

Baba

Her zaman yanımda olan
Beni koruyan, savunan
Benim her şeyim
Biricik babam.

Yağmur demeden,kar demeden
Sıcak demeden,soğuk demeden
Bize gelecek sağlayan
Sevgili biricik babam


*


Yorumlar